חפש בבלוג זה

יום שלישי, 23 ביולי 2013

מדריך לכתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים בצורה נכונה- איך לכתוב נכון קורות חיים?

קורות חיים הם מעין כרטיס ביקור שלכם שמאפשר למעסיקים ללמוד עליכם – על הניסיון הרלוונטי המקצועי שלכם, על הכישורים שלכם ועוד מידע חשוב אחר. מרגע ששלחתם את קורות החיים שלכם למעסיק הפוטנציאלי, אם באמצעות המייל או הפקס, עוברים קורות החיים שלכם גלגולים רבים. אם מדובר בחברה קטנה או בינונית, קורות החיים שלכם יופנו למנהל משאבי האנוש או באופן אישי למנכ”ל החברה. אבל, אם קורות חיים מיועדים לארגונים גדולים יותר, הם יפגשו בעיניים רבות – החל מהמגייסים השונים לתפקיד, אנשי צוות כוח אדם ועד למנהלי המחלקות הרלוונטיות והמנהלים. לכן, כתיבה של קורות חיים צריכה להיעשות באופן מדויק, מקצועי ואיכותי.
מסמך קורות חיים משקף את הנתונים האישיים שלך, את האישיות שלך, ואת הנסיון התאורטי והפרקטי. הוא מייצג אותך ולמעשה בונה את הרושם הראשוני מול המעסיק או החברה שהינך פונה אליה. שגיאות כתיב, אי סדר וכתיבה לא ממוקדת עלולה להוריד את ערכך לצד שאר קורות החיים המתמודדים איתך על המשרה הנחשקת. התחרות קשה, המתמודדים רבים ורעבים, לכן הינך חייב להיות צעד קדימה לפני כולם.כתיבת מסמך קורות חיים מתחלק ל:
- פרטים אישיים ודרכי יצירת קשר
- שירות צבאי/לאומי
- פרטי השכלה וידע
- הסטוריית תעסוקה ונסיון עבודה

הקדמה - לפני שכותבים

בכתיבת מסמך קורות חיים יש דפוס מקובל שלפיו כותבים אותו.
מסמך קורות חיים חייב להיות נעים לעין וקריא, לכן כדאי  לא לנסות דברים יוצאי דופן.
יש לכתוב את קורות החיים בגופן Arial וגודל שלא יעלה מעל 14 ובצבע שחור בלבד!

כותרת קורות חיים

כותרת המסמך צריכה לציין את שמך, המקצוע שהינך מעוניין להתקבל אליו וההגדרה שמדובר במסמך קורות חיים.
מומלץ לעצב את הכותרת בגודל של כ 18 עם הדגשה וקו תחתון צורה זאת תתן תחושה של פוקוס. דוגמא:
ישראל ישראלי (מפתח אתרים) - מסמך קורות חיים

פרטים אישיים

בפרטים האישיים יש להזין את הפרטים הבאים:
שם מלא: ____________________ (ישראל ישראלי)
תאריך לידה ____________________ (01-01-2013)
כתובת ____________________ (בן גוריון 24, פ"ת)
טלפון ____________________ (03-987-6546)
טלפון נייד ____________________ (050-000-0000)
מצב משפחתי ____________________ (רווק/ נשוי /ילדים)
דואר אלקטרוני ____________________ (email@address.com)
בעל רישיון נהיגה + רכב פרטי


מהי ההשכלה שלכם?

בחלק זה יש לכלול את הלימודים התיכוניים, הלימודים האקדמיים, קורסים והשתלמויות רלוונטים. את הפרטים הללו יש לכתוב בסדר כרונולוגי הפוך, כלומר מהאחרון לראשון. יש לכלול את הפרטים לפי תקופת הלימוד, את מוסד הלימוד, את מגמת הלימוד ואת סוג ההסמכה. הכתיבה אמורה להיות בסדר הבא: שנת התחלה-שנת סיום תואר/תעודת הסמכה, מקום הלימודים.    

מה הניסיון התעסוקתי שלכם?

גם בחלק זה יש לכתוב בסדר כרונולוגי הפוך, ממקום העבודה האחרון ואחורה. עבור כל מקום עבודה יש לציין את תקופת ההעסקה (משנה לשנה), שם החברה/עסק, תחום עיסוקה ותפקידך כולל פירוט ענייני וקצר. השתדל בפירוט על תפקדיך לכתוב באופן שיבליט את הרלוונטיות לארגון/מעסיק שהינך פונה כעת. הכתיבה אמורה להיות בסדר הבא: שנת התחלה-שנת סיום העבודה, שם הארגון/עסק ותפקידך.   

 מה עשיתם בשירות צבאי/לאומי?

במידה ולא שירתת בצבא, השאר ריק. (אין טעם לרשום סיבה כי כל סיבה תראה בפן שלילי) במידה וכן, התייחס אל השירות הצבאי/לאומי שלך כאל ניסיון תעסוקתי. בשל כך, הקפד על אותם כללים, המופיעים בחלקים הקודמים הכתיבה אמורה להיות בסדר הבא: תקופת השירות, חיל/יחידה ותפקידך. (במידה ועברת קורסים יש לכלול גם אותם) * חברות מסויימות מייחסות לכך חשיבות, מכיוון שזו מסגרת עם גבולות והמועמד הנ"ל היה במסגרת כלשהיא ואף צבר נסיון/השכלה תוך כדי.

איזה שפות אתם יודעים?

כידוע בישראל השפה הלאומית היא עברית. אך עם העליות הגדולות מברה"מ, ארה"ב, דר"אמ והערבים בארץ ישנן מספר שפות מדוברות שיש ביקוש למועסקים הדוברים את השפות הללו. לכן חשוב לציין את השפות שהינכם יודעים.
   לדוגמא:
   עברית - שפת אם
   אנגלית - רמה טובה בדיבור, קריאה וכתיבה
   רוסית - רמה טובה בדיבור בלבד
   ספרדית - רמה גבוהה מאוד בדיבור, קריאה וכתיבה ברמה בינונית

שמירת קורות חיים במחשב
לאחר שלב כתיבת קורות חיים, יש לשמור את המסמך בשם “ידידותי” – רצוי לציין בשם המסמך את השם שלכם, אל תסתפקו במילים “קורות חיים” או “CV”, כדי להקל על החברה את תהליך המיון והאיתור של קורות החיים שלך.

 

סיכום וטיפים

מסמך קורות חיים צריך להיות קצר וברור - לא לפרט לפרטי פרטים, חד ותמציתי. תדאג לחזק את עמדתך בניסיון התעסוקתי. תבליט את עצמך, דוגמא להבלטה חיובית: "2012-2013 חברת בזק, שירות לקוחות - תומך טכני במוקד תקלות טכניות." - לא בולט "2012-2013 חברת בזק, שירות לקוחות - מוקד תקלות טכניות - תומך בכיר." - בולט חשוב לציין שבשום פנים ואופן המטרה כאן היא לא להטעות את המעסיק, אלא, לתת לו תמונה יותר טובה לאיך ביצעתם את עבודתכם.
הדגישו את הכישורים האטרקטיביים ביותר שלכם, שווקו את המומחיות שלכם ואת ההישגים שלכם (עמידה ביעדים או קבלת תואר “עובד מצטיין”). הקפידו להדגיש את כישוריכם ולא את התכונות בהם בורכתם. לדוגמא, הדגישו כי יש לכם יכולת לרדת לפרטים או אתם בעלי ראיה מרחבית, הדגישו כי אתם חרוצים או רוכשים ידע חדש במהירות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה